Notícies del lloc

11/01/2019

El pròxim dia 29 de gener al matí se celebrarà a l'Institut d'Estudis Catalans (carrer del Carme 47) les XIV jornades de recerca del Departament de Física amb la conferència convidada de M. Ángeles Serrano, ICREA a l'Institut de Sistemes Complexos de la Universitat de Barcelona (UBICS)

13/03/2019

M. Carmen Casas, Raúl Rodríguez i Alba Llabrés col·laboren amb el Servei Meteorològic de Catalunya i la UB per tal d'avaluar la qualitat de les dades de pluges que es tenen des de 1855, molt abans de les mesures estandarditzades fossin presses a estacions meteorològiques modernes. La fiabilitat d'aquestes dades és clau per tal de poder entendre els efectes del canvi climàtic sobre Catalunya.

09/04/2019

Un estudi liderat per la UPC/IEEC ha determinat per primera vegada la massa i el radi d’una de les estrelles més antigues de la nostra galàxia, fet que ha permès validar la relació teòrica entre la massa i el radi d’aquest tipus d’estrelles. Alberto Rebassa, professor de física del departament al grup d'astronomia i astrofísica, ha dirigit l'estudi.

25/04/2019

Investigadors del Departament conjuntament amb la University of Cambridge i la Universitat de Barcelona han identificat un material sòlid, respectuós amb el medi ambient, que podria substituir els gasos hidrofluorocarburs (HFC) i hidrocarburs (HC) –altament contaminants i inflamables– que s’utilitzen actualment a la majoria de neveres, aires condicionats i sistemes de refrigeració