Notícies del lloc

22/03/2020

Un equip d’investigadors del grup de recerca de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC) de la UPC i del Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge (CMCiB) de l'Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP), amb l’impuls de “la Caixa”, han elaborat un model matemàtic per fer un seguiment de l’epidèmia del COVID-19. L’informe que realitzen per a l’oficina d’estratègia de la Unió Europea a partir del model s’actualitza diàriament i inclou prediccions per a Catalunya, Espanya i la Unió Europea. El model serveix també per analitzar l’eficàcia de les mesures que s’estableixin als diferents països.

15/04/2020

En un projecte de col·laboració internacional, investigadors del Departament de Física de la UPC i de la University of Potsdam (Alemanya) han identificat una nova forma de divisió cel·lular causada per les ones proteiques. Un descobriment que suposa noves aplicacions en el camp de la biologia sintètica i pot servir de paradigma per implementar una estratègia de proliferació auto-organitzada en cèl·lules artificials.

20/04/2020

Un equip d’investigadors formats per professors del departament de Física de la UPC, de l’Institut de Nanociència i Nanotecnologia, Universitat de Barcelona, I de la Universitat de Wisconsin-Madison, USA, han dissenyat el prototip teòric d’un nano-swimmer que es podria impulsar direccionalment amb llum.

22/04/2020

Un equip d’investigadors del grup de recerca de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i del Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge (CMCiB) de l'Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP), elaboren diàriament un informe per la Comissió Europea i pel ECDC amb les prediccions del nous casos de covid-19 a uns 50 països.