Notícies del lloc

22/07/2020

L’estudiant Nura Mohammad Rabiu Ahmad va defensar virtualment la seva tesi codirigida per Clara Prats i Daniel López el 20 de Juliol. La tesis titulada “Multiapproach computational modelling of tuberculosis. Understanding its epidemiological dynamics for improving its control in Nigeria", presenta l’aplicació dels models epidemiològics al cas particular de Nigeria

24/07/2020

Hossameldin presentarà la seva tesi codirigida per Crina Cojocaru (Dept. de Física) i Miguel Delgado atapeït (Dept. de Ing. Electrònica), el 21 de juliol al Campus de Terrassa. Titulada "Hybrid senar-destructive technique for volumetric defect analysis and reconstruction by remote laser induced ultrasound", la tesi versa sobre el disseny, estudi i implementació d'un mètode híbrid, sense contacte, d'assajos no destructius (NDT, senar-destructive testing) per a l'anàlisi d'objectes metàl·lics que contenen defectes o fractures internes. Es proposa una tècnica híbrida opto-acústica que combina ultrasons generats per impacte làser com a excitador i transductors d'ultrasons com a receptors.

28/07/2020

Joan Francesc Gilabert Navarro va defensar la seva tesis dirigida per Victor Guallar del Barcelona Supercomputing Center (BSC) el 22 de juliol al Campus Nord. Titulada "Estimation of binding free energies with Monte Carlo atomistic simulations and enhanced sampling", la tesi presenta el desenvolupament d'un mètode per a predir l'afinitat en sistemes proteïna-lligand, amb l'objectiu d'accelerar el desenvolupament de nous fàrmacs

29/07/2020

Miquel Marchena va defensar la seva tesi dirigida pel Dr. Blas Echebarria el passat 23 de juliol de 2020. Titulada “Modelling pathological effects in intracellular calcium dynamics leading to atrial fibrillation”, la tesi presenta un model computacional detallat de cèl·lula auricular a partir del qual s’han estudiat diferents condicions patològiques que indueixen la fibril·lació auricular.

24/08/2020

Cristina Masoller, Pablo Amil, Donatus Halpaap i Jordi Tiana-Alsina són investigadors del Departament de Física de la UPC al Campus de Terrassa. L’equip d’investigadors ha detectat senyals d’àudio a distància, sense escoltar l’emissor, i les han reconvertit en imatges tot gravant vídeos aplicant llum làser. L’experiment, que s’ha realitzat gravant els primers acords del baix de la cançó ‘Another one bites the dust’ del grup britànic ‘Queen’, s’ha publicat a la revista ‘Optics Express’. El mètode ha estat batejat amb el nom ‘Best Pixel’ i ha comptat amb la col·laboració de científics italians de la Università degli studi di Catania.

05/10/2020

La Huixia Lu va defensar la seva tesi dirigida per Jordi Martí Rabassa el 29 de setembre de 2020 al Campus Nord de la UPC. Titulada "Exploring free-energy landscapes and microscopic interactions of selected small-molecules and proteins with cell membranes” , la tesi descriu les interaccions a nivell atòmic entre sistemes moleculars d’interès biològic i farmacèutic amb els lípids constitutius de les membranes cel·lulars.

21/10/2020

Oferim un contracte predoctoral (beca de doctorat) dins del projecte Smart management of Light i Ondas sonores per Metamateriales, Metasuperficies i sistemes no hermitianos (SMARTWAVES). Contracte de 4 anys amb el grup de recerca de “Dinàmica no lineal, òptica no lineal i làsers” (DONLL) a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

06/11/2020

L'Adrià Casanovas Hoste va defensar la seva tesi, codirigida per el Franciscño Calviño (UPC) i el César Domingo (IFIC, València), el 27 d'octubre a l'ETSEIB. Titualda "Neutron capture cross section measurement of the heaviest s-process branching 204Tl and of 203Tl at CERN n_TOF", la tesi presenta la primera mesura mai feta de la secció eficaç de captura neutrònica de l'isòtop radioactiu de tali 204Tl, d'especial rellevància per al procés lent de nucleosíntesi estel·lar, i realitzada a l'experiment n_TOF del CERN