Álvaro Meseguer ha publicat el llibre "Fonaments de les matemàtiques numèriques per a físics i enginyers"

18/06/2020

El professor Álvaro Meseguer del grup de recerca de Dinàmica de Fluids No Lineals (DF) ha publicat recentment un llibre basat en la seva experiència en l'ensenyament de Mètodes Numèrics i Computacionals en Enginyeria Física en la UPC.

Gran part del material del llibre Fonaments de les matemàtiques numèriques per a físics i enginyers es deriva de les notes de dos cursos sobre mètodes numèrics impartits durant molts anys a estudiants de pregrau en Enginyeria Física a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) BarcelonaTech. El seu volum s'escala a un curs d'un any, és a dir, un curs de dos semestres. La Part I està dirigida a estudiants de pregrau de primer o segon any que tenen una base sòlida en càlcul diferencial i integral en una variable real. La Part II està dirigida a estudiants de pregrau o postgrau lleugerament més avançats amb una base matemàtica més àmplia, que inclou càlculmultivariant, equacions diferencials ordinàries, funcions d'una variable complexa i sèries de Fourier. En tots dos casos, se suposa que els estudiants estan familiaritzats amb els comandos i funcions bàsics de Matlab.