Notícies del lloc

17/11/2022

Nikolai Kvashin va defensar la seva tesi codirigida per Napoleón Anento i Dmitry Terentyev el 16 de Novembre de 2022 al Campus Nord. Titulada “Atomistic Study of Slip Transfer in BCC Metals “, la tesi presenta un estudi de simulació atòmica per ordinador sobre la interacció entre dislocacions (aïllades i en apilament) i un conjunt de fronteres de gra a fi d’investigar el paper que hi juga l’estructura atòmica d’aquestes

23/11/2022

Els investigadors Y. J. Duan, E. Pineda i D. Crespo, del Grup de Caracterització de Materials de la UPC, han fet nous progressos per entendre les propietats mecàniques dels vidres metàl·lics d'alta entropia. El treball aclareix la correlació entre la fracció de zones semblants a líquides, és a dir, la fracció d'àtoms que es poden reordenar fàcilment sota l'efecte de forces externes, i la relaxació secundària o β observada en aquests materials. A més, el treball revela l'efecte d'alta entropia sobre la dinàmica del líquid superrefrigerat de la fosa metàl·lica.

28/11/2022

Els investigadors Siddharth Pitta, Jose I. Rojas, Francesc Roure, Daniel Crespo i Magd Abdel Wahab, del Grup de Caracterització de Materials de la UPC, del Laboratori de Resistència dels Materials de la UPC, i de la Universitat de Gant, han fet nous avenços en la caracterització de la resposta a la fatiga dels pegats de reparació d'aeronaus fets d'epoxi reforçat amb fibra de carboni (CFRE) i aliatge d'alumini sobre substrats de bastidor d'avions fets també amb CFRE i aliatge d'alumini

08/02/2023

Un equip d'investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (Espanya), la Universitat Estadual de Campinas (Brasil) i la Universitat de Stanford (EUA) va realitzar simulacions atomístiques quàntiques avançades per avaluar la fracció condensada de Bose-Einstein d'heli sòlid a temperatura zero que conté dislocacions, un sistema defectuós que anteriorment s'havia proposat com a “supersòlid”