Un equip internacional de físics aconsegueix simular quànticament els efectes físics de desordre en aïllants topològics

Un equip d’investigadors de la Universitat d'Illinois a Urbana-Champaign, als Estats Units, de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) i de la UPC utilitza experiments amb àtoms ultra-freds, atrapats i impulsats per làsers, per crear un nou aïllant topològic induït pel desordre.

Un equip d’investigadors de la Universitat d'Illinois a Urbana-Champaign, als Estats Units, de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) i del Departament de Física de la UPC utilitza experiments amb àtoms ultra-freds, atrapats i impulsats per làsers, per crear un nou aïllant topològic induït pel desordre. Les propietats inusuals d'aquest material obren noves aplicacions tecnològiques en computació quàntica, la pròxima generació de dispositius miniaturitzats d'emmagatzematge o en espintrònica. Els resultats d'aquest estudi han estat publicats per la revista Science l’11 d'octubre de 2018.

Noticia a la sala de prensa de la UPC

Article publicat a la revista Science