Trinitat Pradell ha estat reconeguda amb la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya I nomenada membre de l'Institut d'Estudis Catalans

La investigadora del Departament de Fisica, ha estat guardonada amb la Medalla Narcís Monturiol per la seva contribució destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha atorgat la Medalla Narcís Monturiol a la investigadora Trinitat Pradell i Cara, catedràtica del departament de Física. Amb aquest guardó es reconeix la contribució destacada de la investigadora al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

Desenvolupa la seva recerca a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), en el camp de la Ciència de Materials amb especial atenció als materials d’interès en el camp del patrimoni cultural i la seva conservació. Estudia la tecnologia de producció i l’estat de conservació de materials Històric-Artístics aportant dades a la investigació Històrica.

La Trinitat Pradell també ha estat nomenada recentment membre numerari de l'Institut d'Estudis Catalans a la secció de Ciència i Tecnologia. Aquesta Secció comprèn actualment quatre àrees de ciències: Matemàtiques, Física, Química i Geologia, i quatre àrees de tecnologia: Industrial, de la Construcció, de la Informació i Comunicació, i de la Terra.