Presentacions de grups de recerca en quàntica al CCCB el 21 de maig i el 12 de juny

Com potser ja sabeu, al CCCB ha organitzat l’Exposició Quàntica, una mostra que aporta les claus per entendre els principis de la física quàntica i ho fa a través del treball creatiu conjunt de científics i artistes. Amb motiu d’aquesta exposició, es faran unes presentacions de grups de recerca que estan treballant actualment en temes relacionats amb la quàntica:

- Dimarts, 21 de maig, a les 18h

II Jornada de Celebració del Dia Mundial de la Metrologia. Nova fórmula quàntica per al Kilogram, el Mol, l’Amper, el Segon i el Kelvin, organitzada per la Secció Catalana de Metrologia de l’IEC

- Dimecres, 12 de juny, a les 18:30h

Com el Sincrotró Alba dona servei a la Quàntica. Investigació en materials i superfícies, amb en Salvador Ferrer, científic adjunt a la direcció del Sincrotró ALBA, i la presentació de dos exemples de recerca que han utilitzat el Sincotró Alba: un sobre materials a càrrec de Gervasi Herranz, investigador de l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona ICMAB-CSIC, Campus de la UAB, i un sobre l’aigua a càrrec de Jordi Fraxedas, investigador de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), CSIC i BIST, Campus de la UAB.

A més a més, hi haurà sessions relacionades amb la computació quàntica, i que trobareu a la web del CCCB al final de la fitxa de l’exposició, en aquest enllaç

Totes aquestes activitats són gratuïtes, però cal inscripció prèvia a través de l’enllaç de la web que hi ha a cada activitat.