Millorant el rendiment de microtrons racetrack

Yuri Kubyshin (Youri Koubychine) del grup de recerca NEMEN en col·laboració amb físics de l'Institut Skobeltsyn de Física Nuclear de la Universitat Estatal de Moscou han publicat un article sobre la dinàmica del feix en acceleradors d'electrons de tipus racetrack microtron (RTM) i possibles solucions de millora de les seves característiques.

A l'article es presenta una comparació entre els RTMs, microtrons circulars i acceleradors lineals multi-section. Són dispositius que es fan servir àmpliament per a aplicacions industrials i mèdiques, així com per a la inspecció de càrrega o producció d'isòtops. S'argumenta que els RTM són l'opció preferible per a aplicacions d'energies mitjanes (fins a 100 MeV) i que el rang de les aplicacions potencials pot ser ampliat si s'aconsegueix reduir significativament les pèrdues del corrent del feix. A l'article dues solucions de millora del rendiment dels RTM s'estudien detalladament. Una consisteix en l'ús de l'ona electromagnètica acceleradora amb dues harmòniques en comptes de només una harmònica fonamental que és el cas de dissenys estàndards. L'altra solució proposada s'enfoca en un millor ajust de l'emitància longitudinal del feix a la injecció a l'acceptància de l'accelerador.

El treball s'ha publicat a la revista Symmetry amb la referència:

Maxim Borisov, Andrey Ermakov, Vadim Khankin, Yuri Kubyshin and Vasiliy Shvedunov, Racetrack Microtron-Pushing the Limits, Symmetry 2021, 13, 2244.