L'estiu vinent s'organitzen dues jornades de dinàmica de fluids a la UPC

Investigadors del grup de recerca dinàmica de fluids del departament de Física participen en l'organització de dues jornades de juny-juliol de 2023 a la Universitat Politècnica de Catalunya.

El comitè organitzador local està format pels professors: Arantxa Alonso, Jezabel Curbelo, Francisco Marques, Fernado Mellibovsky i Alvaro Meseguer. En ambdues jornades la data límit per enviar els resums és el 15 de març.

La primera conferència és el 22è International Couette-Taylor Workshop, on experts de mida global en el camp de la dinàmica de fluids abordaran problemes fonamentals com la turbulència i el caos. Es tracta d'un problema de gran complexitat i el taller porta el nom dels dos científics que van començar el seu estudi al segle XIX. Identificar els mecanismes responsables de les inestabilitats, la formació de patrons i la transició a la turbulència és un problema fonamental en la dinàmica de fluids. En aquesta edició celebrem el centenari de la publicació de G.I. El document de Taylor titulat "Estabilitat d'un líquid viscós contingut entre dos cilindres giratoris", Phil. Trans. Roy. Soc. A, 223 (1923). Durant un segle, aquest article ha estat un treball fonamental sobre el qual s'ha desenvolupat la teoria de l'estabilitat hidrodinàmica.

La segona conferència és la II Jornada Espanyola de Mecànica de Fluids, la segona d'una sèrie de conferències biennals que tenen com a objectiu cobrir tots els camps de la mecànica de fluids a nivell nacional. La conferència està oberta a estudiants, investigadors postdoctorals, professors, així com investigadors que treballen en laboratoris nacionals, centres de recerca i indústria. Els investigadors que treballen en institucions fora d'Espanya també són benvinguts.