Fotònica i intel·ligència artificial per al diagnòstic de malalties

Un consorci internacional d'universitats, hospitals i empreses, liderat per la UPC, està desenvolupant noves tecnologies basades en fotònica i intel·ligència artificial per millorar el diagnòstic de diverses malalties.

Desenvolupar noves eines de fotònica i intel·ligència artificial (IA) per diagnosticar precoçment i tractar amb precisió malalties oculars, cardiovasculars i neurodegeneratives. Aquest és l'objectiu del projecte europeu BE-LIGHT, coordinat pel Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), i en què participen set institucions acadèmiques, tres hospitals i set empreses d'Alemanya, França, Polònia, Suïssa i Espanya. El consorci està liderat per Meritxell Vilaseca, investigadora del Departament d'Òptica i Optometria, i Cristina Masoller, investigadora del grup de recerca Dinàmica no Lineal, Òptica no Lineal i Làsers (DONLL) del departament de Fisica.

El projecte compta amb un finançament de 2,5 milions d'euros del programa Horizon Europe de la Unió Europea, dins de les accions Marie Sklodowska Curie (Doctoral Networks). I en aquest marc del projecte BE-LIGHT, s'oferirà a 11 investigadors un programa de formació en tecnologies fotòniques, IA, aprenentatge automàtic, imatges computacionals i modelatge.

Per mes informacio visita la noticia a la plana de la UPC