El Prof. Edgar Knobloch investit Doctor Honoris Causa per la Universitat Politècnica de Madrid

07/03/2018

El passat divendres 23 de febrer, el professor Edgar Knobloch, catedràtic del Departament de Física de la Universitat de Califòrnia a Berkeley, va ser investit Doctor Honoris Causa per la Universitat Politècnica de Madrid, a proposta de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeronàutica i de l'Espai.

Nascut en l'antiga Checoslovaquia, va arribar al Regne Unit com a refugiat als 12 anys. Després de graduar-se en Matemàtiques a Cambridge va doctorar-se en Astronomia en la Universitat de Harvard. La seva carrera acadèmica va continuar al Departament de Física, primer com Assistant Professor (1978-1984) i després com a Full Professor. Des d'una formació inicial en Matemàtiques i Astronomia, el seu interès va derivar cap a l'estudi de Sistemes dinàmics amb especial èmfasi en el paper que juguen les simetries, i focalitzant el seu treball en les aplicacions a la Dinàmica de Fluids.

Ha rebut nombroses distincions internacionals de gran prestigi a Estats Units, Austràlia, Nova Zelanda i França, i és també Doctor Honoris Causa per la Universitat Paul Sabatier de Toulouse des de l'any 2012.

La seva connexió amb Universitats de l'Estat Espanyol va començar a finals dels 80 quan va visitar el nostre grup a la UPC a finals dels anys 80 i posteriorment es va estendre al grup del professor Jose Manuel Vega a la UPM, padrí de la proposta de l'Honoris Causa. El professor E. Knobloch ha mantingut una estreta i continuada col·laboració científica amb el grup de Dinàmica de Fluids de la UPC des de la seva primera visita, la qual cosa s'ha manifestat en projectes conjunts i en una gran quantitat d'articles amb diferents membres del grup.