El Prof. Edgar Knobloch investit Doctor Honoris Causa per la Universitat Politècnica de Madrid

El passat divendres 23 de febrer, el professor Edgar Knobloch, catedràtic del Departament de Física de la Universitat de Califòrnia a Berkeley, va ser investit Doctor Honoris Causa per la Universitat Politècnica de Madrid, a proposta de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeronàutica i de l'Espai.

Nascut en l'antiga Checoslovaquia, va arribar al Regne Unit com a refugiat als 12 anys. Després de graduar-se en Matemàtiques a Cambridge va doctorar-se en Astronomia en la Universitat de Harvard. La seva carrera acadèmica va continuar al Departament de Física, primer com Assistant Professor (1978-1984) i després com a Full Professor. Des d'una formació inicial en Matemàtiques i Astronomia, el seu interès va derivar cap a l'estudi de Sistemes dinàmics amb especial èmfasi en el paper que juguen les simetries, i focalitzant el seu treball en les aplicacions a la Dinàmica de Fluids.

Ha rebut nombroses distincions internacionals de gran prestigi a Estats Units, Austràlia, Nova Zelanda i França, i és també Doctor Honoris Causa per la Universitat Paul Sabatier de Toulouse des de l'any 2012.

La seva connexió amb Universitats de l'Estat Espanyol va començar a finals dels 80 quan va visitar el nostre grup a la UPC a finals dels anys 80 i posteriorment es va estendre al grup del professor Jose Manuel Vega a la UPM, padrí de la proposta de l'Honoris Causa. El professor E. Knobloch ha mantingut una estreta i continuada col·laboració científica amb el grup de Dinàmica de Fluids de la UPC des de la seva primera visita, la qual cosa s'ha manifestat en projectes conjunts i en una gran quantitat d'articles amb diferents membres del grup.