El Màster en Enginyeria Física participa en el Màster Conjunt Erasmus Mundus BIOPHAM, que s'iniciarà en el curs acadèmic 2021-2022

El programa BIOPHAM és un programa d'estudis de 2 anys amb cursos a la Universitat de Pisa (Itàlia), la Universitat Politècnica de Catalunya (Espanya), la Universitat de Lille (França) i la Universitat de Silèsia a Katowice (Polònia). Els cursos d'el programa s'imparteixen 100% en anglès en totes les institucions associades.

L'objectiu educatiu de el programa és qualificar als estudiants a un nivell d'excel·lència en un d'els dos camps especialitzats identificats: Pista 1) "Matèries toves i biofarmacèutics" o Pista 2) "Matèria condensada i productes farmacèutics". Tots dos també se subdivideixen en dues opcions: A) "modelatge i simulació" i B) "tècniques avançades de caracterització experimental" per prendre en consideració el tipus d'enfocaments, numèrics o experimentals, associats amb les dues pistes.

L'objectiu principal d'el Programa BIOPHAM és omplir el buit en l'educació superior relacionat amb les habilitats especialitzades a nivell de mestratge dedicades a la ciència dels materials en la interfície amb la farmàcia. Aquest enfocament multidisciplinari és únic i requereix l'experiència combinada de tots els membres de l'consorci.

El ric programa d'educació i capacitació de BIOPHAM (matèria tova, biomaterials, estats físics i transformacions de fàrmacs, aprenentatge automàtic, modelatge, tècniques avançades de caracterització experimental que inclouen instruments disponibles en instal·lacions a gran escala) apunta particularment a fer emergir la nova disciplina de "ciència de materials farmacèutics". Ajudarà a reduir la greu manca de recursos humans en aquest camp en el vast sector farmacèutic basat en la investigació, inclosos els centres acadèmics, les grans farmacèutiques, les PIME, les empreses derivades, les empreses emergents, les organitzacions de recerca per contracte o els fabricants de medicaments.

El Màster BIOPHAM proporciona a tots els estudiants diverses habilitats transversals com competències en emprenedoria, gestió de projectes, intel·ligència econòmica i estratègica, màrqueting, recerca i síntesi bibliogràfica. Els estudiants també tenen l'oportunitat d'adquirir altres habilitats socials (comunicació intercultural, experiència en recerca i comunicació científica, idioma nacional de les universitats d'acollida) que els permeten adaptar-se fàcilment al seu futur entorn professional internacional.