Dra. Giulia De Rosi s'incorpora amb una beca postdoctoral al Departament de Física

Dra. Giulia De Rosi va rebre una beca postdoctoral individual Casa Skłodowska-Curie per unir-se al Departament de Física

La Dra. Giulia De Rosi va obtenir la seva llicenciatura i mestratge en física a Sapienza, Universitat de Roma. Durant els seus estudis de mestratge finalitzats el 2013, ja va ser autora de diverses publicacions que cobreixen tant l'astrofísica solar experimental com la investigació teòrica de la superfluïdesa en la matèria de l'estrella de neutrons.

Va estudiar gasos atòmics ultrafreds durant el seu doctorat a la Universitat de Trento. Va defensar amb èxit la seva tesi en 2017 sobre els fenòmens dinàmics i termodinàmics en gasos ultrafreds en baixes dimensions espacials. Després, va continuar la seva investigació sobre gasos quàntics en diverses institucions a Barcelona. Primer, va passar alguns mesos a 2018 en el Grup d'Investigació de Simulacions Computacionals en Matèria Condensada (SIMCON) en el Departament de Física de la UPC - Universitat Politècnica de Catalunya; i després es va canviar a l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

Després d'haver obtingut la prestigiosa Beca Individual Casa Skłodowska-Curie i el Segell d'Excel·lència pel seu projecte "UltraLiquid", tots dos atorgats per la Comissió Europea, va tornar al Grup de Recerca de Simulacions Computacionals en Matèria Condensada a la UPC al setembre de 2019.

L'objectiu principal de la seva recerca actual és la comprensió teòrica de les propietats dels nous líquids ultradiluidos quàntics que es van realitzar només en 2017 en una barreja de dos gasos Bose. Finalment, investigarà el comportament d'un àtom d'impuresa submergit en un gas bosónico, que es va observar en 2016.