Recerca

Riccardo Silini va defensar la seva tesi codirigida per Cristina Masoller i Marcelo Barreiro el 5 de juliol al Campus Terrassa. Titulada "Causal inference and forecasting methods for climate data analysis ", la tesi presenta tècniques d'anàlisi de dades per identificar aquells processos que continguin informació causal per a la predicció d'un procés d'interès, i algoritmes d'aprenentatge automàtic per millorar la predicció del fenomen climàtic denominat oscil·lació de Madden-Julian.

M. Carmen Casas i Raül Rodríguez, fruit d’una col·laboració amb investigadors de la Universidad de Córdoba, han avaluat la qualitat de les dades pluviomètriques d’Andalusia disponibles des de 1870, molt abans de la posada en marxa de les primeres estacions meteorològiques modernes, i han analitzat els diferents règims pluviomètrics de la regió per la detecció de possibles canvis causats per l’escalfament global.

Eduardo Moreno Ramos defensa la seva tesi dirigida per Sergio Alonso al grup de recerca Biologia Computacional i Sistemes Complexos el 30 de maig a la Universitat Politècnica de Catalunya. La tesi, titulada "Computer modeling of the polarity and amoeboid motion of living cells", empra un model de camp de fase addicional per acoblar les reaccions bioquímiques dins de la cèl·lula amb les deformacions de la membrana.

En Chen Gao defensa la seva tesi codirigida per Josep J. Masdemont (UPC), Gerard Gómez (UB), Jianping Yuan (NPU) el dia 18 de maig en el South Youyi Campus, School of Astronautics de la North Western Polytechnical University, Xina. La tesi, titulada "Dynamics and control for continuous low-thrust spacecraft near collinear libration points", estudia la dinàmica i control de satel.lits artificial en entorns de libració colineals considerant impuls feble