Recerca

En Chen Gao defensa la seva tesi codirigida per Josep J. Masdemont (UPC), Gerard Gómez (UB), Jianping Yuan (NPU) el dia 18 de maig en el South Youyi Campus, School of Astronautics de la North Western Polytechnical University, Xina. La tesi, titulada "Dynamics and control for continuous low-thrust spacecraft near collinear libration points", estudia la dinàmica i control de satel.lits artificial en entorns de libració colineals considerant impuls feble

En Roger Ayats defensà la seva tesi codirigida per l’Àlvaro Meseguer i el Fernando Mellibovsky el dia 22 d’abril al Campus Nord. La tesi, titulada "Exact coherent structures in the transitional regime of shear and centrifugal flows", estudia els mecanismes de transició a la turbulència en fluxos a cisalla i centrífugs mitjançant el càlcul i anàlisi d’estructures coherents.

Qi Liu va defensar telemàticament la seva tesi dirigida pel professor Manuel Hernández-Pajares el 14 d'abril de 2022, titulada "GNSS-based Global Ionospheric Maps: real-time combination, time resolution and applications on space weather monitoring". La tesi se centra en els GIM incloent el combinació de mapes ionosfèrics globals (GIM) de diferents centres en temps real, avaluació de GIM en temps real, investigació de l'impacte de la resolució temporal en GIM i aplicacions de GIM en nous índexs sobre components espacial-temporals del gradient VTEC com així com a escala de tempesta ionosfèrica.

Xavier Navarro Bosque va defensar la seva tesi co-dirigida per Raül Rodríguez Solà i M. Carmen Casas Castillo el 17 de març al Campus de Vilanova i la Geltrú. Titulada "Organització espacial i temporal de la pluja a l’àrea metropolitana de Barcelona", la tesi presenta un estudi complet sobre la pluja a la ciutat de Barcelona que inclou l’actualització de les seves corbes d’intensitat-duració-freqüència i dels seus factors de reducció areal, el seguiment cinemàtic de les tempestes sobre la ciutat, i els possibles efectes del canvi climàtic en les intensitats extremes

Recentment Grècia Guijarro ha defensat la seva tesi doctoral sota la direcció de Jordi Boronat i Grigory Astrakharchik al grup de recerca "Aproximacions als primers principis en física de la matèria condensada: efectes quàntics i complexitat". La predicció teòrica de l'existència d'un nou tipus de líquid quàntic ultradiluït s'ha publicat a la revista Physical Review Letters. Es va descobrir que les interaccions dipolars per si soles són suficients per crear un líquid quàntic ultradiluït en una geometria bicapa.