Tres professors del Departament de Física publiquen un llibre de text sobre Computació Quàntica

Santiago Torres, Pere Bruna i Pietro Massignan publiquen una col·lecció d'exercicis i problemes en la col·lecció "Edicions UPCGrau" amb l'objectiu d'introduir a estudiants d'enginyeria avançada en l'apassionant món de la informació i Computació Quàntica

La tecnologia quàntica és un dels camps més prometedors i desafiants de la ciència contemporània. La computació quàntica, la criptografia quàntica i, en general, les tecnologies de la informació quàntica prometen, a curt termini, canviar el nostre paradigma de la computació i les comunicacions clàssiques. Conceptes abstractes tals com dualitat, superposició, entrellaçament i teletransportació poden semblar més propers a la màgia o a la ciència-ficció que a l'experiència quotidiana. Malgrat tot, aquests temes desenvolupen un paper cada vegada més important en aplicacions tecnològiques modernes i, per tant, s'inclouen amb cada cop més freqüència en els programes actuals de molts estudis universitaris i tecnològics.

El llibre consta d'una llista completa d'exercicis en grau creixent de dificultat. Ha sigut publicat en les Edicions UPCGrau (https://upcommons.upc.edu/handle/2117/327555) i està orientat a estudiants que cursin estudis de Grau en Enginyeria. En particular, s'utilitza com a material didàctic en el curs "Tecnologies de la Informació Quàntica" dintre del Grau d'Enginyeria de Telecomunicacions de l'EETAC i en el curs "Tecnologies Òptiques Quàntiques" que forma part del Grau en Enginyeria Física.

Els autors Santiago Torres, Pere Bruna i Pietro Massignan, amb una àmplia experiència en temes tan variats com l'Astrofísica, la Ciència de Materials i la Física Quàntica, tenen una llarga trajectòria en la docència d'aquesta matèria. Amb aquest llibre s'han proposat donar als estudiants una visió general de l'estat actual del camp i les eines bàsiques per entendre'l, amb l'esperança que continuïn profunditzant en un tema tan fascinant i de ràpida evolució com és el de les tecnologies quàntiques, que tot just comença a ser explorat.