Álvaro Meseguer ha publicat el llibre "Fonaments de les matemàtiques numèriques per a físics i enginyers"

El professor Álvaro Meseguer del grup de recerca de Dinàmica de Fluids No Lineals (DF) ha publicat recentment un llibre basat en la seva experiència en l'ensenyament de Mètodes Numèrics i Computacionals en Enginyeria Física en la UPC.

Gran part del material del llibre Fonaments de les matemàtiques numèriques per a físics i enginyers es deriva de les notes de dos cursos sobre mètodes numèrics impartits durant molts anys a estudiants de pregrau en Enginyeria Física a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) BarcelonaTech. El seu volum s'escala a un curs d'un any, és a dir, un curs de dos semestres. La Part I està dirigida a estudiants de pregrau de primer o segon any que tenen una base sòlida en càlcul diferencial i integral en una variable real. La Part II està dirigida a estudiants de pregrau o postgrau lleugerament més avançats amb una base matemàtica més àmplia, que inclou càlculmultivariant, equacions diferencials ordinàries, funcions d'una variable complexa i sèries de Fourier. En tots dos casos, se suposa que els estudiants estan familiaritzats amb els comandos i funcions bàsics de Matlab.